Kuidas Mobiil-ID’d kasutada?

Kui sa ei ole Mobiil-ID teenusega liitunud, teenust aktiveerinud või ei ole pärast aktiveerimist teenust tegelikult kasutanud, siis allpool on sulle kasulik info.

 

Mul ei ole Mobiil-ID'd

Kui sul veel ei ole Mobiil-ID’d, pöördu teenusega liitumiseks oma isikliku mobiilioperaatori poole.

Alates 01.02.2011 välja antud Mobiil-ID on riiklik digitaalne isikutunnistus.

Vali operaator   Elisa   EMT   Tele2

Meelespea! Liituma minnes võta isikut tõendava dokumendina esindusse kaasa oma ID-kaart. Mobiil-ID aktiveerimiseks vajad ID-kaardi PIN 1 koodi. Samuti veendu eelnevalt, et sinu ID-kaardi sertifikaadid kehtivad.

Mul on Mobiil-ID, kuid ma ei ole seda aktiveerinud

Kui sa oled teinud oma operaatori juures Mobiil-ID liitumise ja sinu telefoni on paigaldatud spetsiaalne SIM kaart, tuleb see Mobiil-ID teenuste kasutamiseks aktiveerida.

Mobiil-ID teenuse aktiveerimiseks ehk sertifikaatide taotlemiseks pead minema Politsei- ja Piirivalveameti veebilehele www.politsei.ee, kus saad esitada taotluse uute sertifikaatide väljastamiseks.  Veebikeskkonnas  tegutse vastavalt ekraanile ilmuvatele juhistele. Kui tegid kõik õigesti, oled Mobiil-ID teenust kohe kasutama hakata.

Vajadusel vaata lisainfot Politsei- ja Piirivalveameti või oma mobiilioperaatori kodulehelt: Elisa, EMT, Tele2.

Lisainfot Mobiil-ID SIM kaardi kohta leiad siit.

Mul on Mobiil-ID, olen selle aktiveerinud, aga ei ole kunagi kasutanud

Kui sa ei ole Mobiil-ID’d kunagi kasutanud, leia kõigepealt oma mobiiltelefoni menüüst üles Mobiil-ID rakendus.

Mobiil-ID menüü tekib sinu mobiiltelefoni Mobiil-ID SIM-kaardi asetamisel. Sõltuvalt sinu mobiiltelefoni tüübist ning tootjast paikneb Mobiil-ID rakendus enamasti vastavalt:

  • Nokia peamenüüs või menüüs „Rakendused“
  • Sony-Ericcsoni menüüs „Meelelahutus“
  • LG menüüs „Tööriistad“
  • Motorola menüüs „Rakendused / Vahendid“
  • Samsung menüüs „Teenus“
  • iPhone’i menüüs „Teenus“
  • HTC windows mudelite menüüs programmide
  • HTC android mudelite menüüs „SIM toolkit“

Kui sa oled oma mobiiltelefonist Mobiil-ID rakenduse üles leidnud, siis ei olegi midagi lihtsamat, kui asuda erinevaid e-teenuseid kasutama.

Kui sul millegi pärast ei õnnestunud oma telefonist Mobiil-ID rakendust leida, pöördu abi saamiseks oma mobiilioperaatori poole.